Venice beach en vrienden in Seattle

30 augustus 2022 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

C267D6F6-03A0-42E6-8EFD-A5BCB655CD91

Vrijdag 26 augustus

De dag begon al gelijk met spanning en sensatie doordat we gewekt werden door 3 elken die over de campground aan het slenteren waren. Hier en daar wat gras knabbelend liepen ze verder de bossen in. Onderweg waren er ook nog wat gewei botsingen om dominantie te tonen.

Na het ontbijt gingen we op pad richting het visitor centrum en Old Faithful want hier zouden we de ranger talk and walk van ranger Russ Taylor bijwonen. Met hem zijn we langs vele 'springs' en 'geysers' gelopen die ieder wel een aparte naam en/of verhaal hadden.

Op aanraading van de ranger zijn we bij de 'Grant geyser' op een bankje gaan zitten om de uitbarsting op te wachten. Deze gijzer barst maar één keer per dag uit in een tijdslot van drie uur. Na anderhalf uur wachten was de 'geyser' er eindelijk klaar voor. Tijdens het wachten hebben we met verschillende mensen gekletst waaronder een gezin uit Seattle waarvan de kinderen (Emmet en Laurel) ons vroegen of we in Nederland pizza hadden en of we netflix kenden. De uitbarsting van de 'geyser' was het wachten waard en hij bleef maarliefst 9 minuten spuiten.

Na de lunch met een kopje koffie voor de ouders heeft de groep zich opgesplitst in tweeën. Een deel van de groep ging op zoek naar een souvenir in de vele winkeltjes rondom het visitor centrum waarna er in de rv's gerelaxd werd. Het andere deel van de groep ging met een rv naar het uitzicht punt op de 'Grand prismatic spring' waarna zij terugkeerden en ook op zoek gingen naar een souvenir.

Rond etenstijd gingen de twee rv's richting de 'Midway geyser basin' om de chili con carne te koken die bij zonsondergang op het bankje werd gegeten. Meerdere kregen een flashback naar de spaghetti op Venice Beach met zonsondergang. Toen het eten op was werden de cameras erbij gepakt en zijn er nog wat shots van de ondergaande zon achter de bergen, de wolken die geverfd leken en de paarsige lucht gemaakt.

Met een donkere lucht is op de parkeerplaats de generator vervolgens aangezet (want op de camping zou het niet meer mogen omdat het te laat was) om dat kopje koffie te brouwen. Met een stukje chocola in de mond werd de afwas nog snel gedaan en werd er nog een kaartspel gespeelt.

Op de weg richting de campground waren de sterren heel goed te zien en kon zelfs de melkweg gespot worden. Eenmaal op de campground aangekomen werd er nog wat meer naar de sterren gekeken waarna iederen zijn bedje in kroop met een tevreden gevoel want het was weer een gelsaagde dag.

Sterre

1. Jo en Fien.:
    30 augustus 2022
    Welterusten Sterre en droom lekker!!!
  2. JESO:
    30 augustus 2022
    Dank voor je beschrijving van de chili con carne, Sterre. Het was alsof we erbij waren:-D.