Jenny Lake in Grand Teton

30 augustus 2022 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

Zaterdag 27 augustus

Vandaag mocht ik (Thomas)weer een stukje schrijven. Het is vandaag 27 Augustus en dit is de dag dat we van Yellowstone naar Grand Teton. Dit is maar een klein stukje rijden.  Onze eerste stop is een tankstation en een kleine supermarkt omdat het voedsel op is.  Toen dit was gedaan zijn we naar een visitors centre in Grand Teton. Hier kwamen we om 11:15 aan maar helaas was deze gesloten.  We zijn daarom toen naar de campground gereden en daar was ook een visitors centre. De ouders hebben eerst het visitors centre bezocht voordat we naar de campground gingen omdat we daar pas om 12:00 konden inchecken.  Toen we waren ingecheckt op de campground hebben we even geluncht en plannen gemaakt voor de rest van de middag.  Toen het plan was gemaakt zijn we naar Jenny lake gereden om daar te gaan hiken.  Paul en Erica zijn bij elkaar gebleven en de rest omdat het Erica helaas niet lukt om lang te wandelen. We hadden afgesproken op een punt waar boten heen en weer varen naar het begin. De rest is gelopen naar het inspiration point dat op 7200ft lag en naar het boot punt. Paul en Erica zijn rechtstreeks naar het boot punt gelopen. Toen iedereen bij het boot punt was besloten Ruben, Paul en ik dat wij ook terug wilde lopen en de anderen zijn met de boot terug gegaan.  Ruben, Paul en ik hadden ons echter vergist in de afstand van het lopen omdat we het meer rond wilde lopen.  Uiteindelijk hebben Ruben,Paul en ik een hike van in totaal 14,8 km gemaakt met een gemiddelde snelheid tussen de 5 en 10 km/h. Wij kwamen dus ook pas om 18:15 terug van onze hike om het meer heen.  Veel tijd om te rusten hadden we njet omdat we snel weg moesten omdat Erik, Erica, Caroline, Lara, Pauline en ik naar een ranger talk wilden die om 19:00 was. Deze ranger talk ging over de geschiedenis van Grand Teton, erg interessant dus. In de tussen tijd is de rest naar de campground gegaan om eten te koken. Toen de mensen terug kwamen van de ranger talk duurde het dus niet lang meer voordat we konden eten. Na het eten is de afwas gedaan en daarna heeft iedereen hun bed opgezocht.

Thomas