Petje af

30 augustus 2022 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

Zondag 28 augustus.

Goedemorgen, vandaag staat op het plan om Grand Teton achter ons te laten en ons richting Seattle te begeven. Seattle is nog al een eind, dus het is niet de bedoeling dit in een dag te bereiken.

Na t ontbijt hebben we de boel opgeruimd en zijn we door Grand Teton gereden naar Jackson. Jackson is eigenlijk her eerste dorp aan de zuidkant van Grand Teton wat enige mag hebben. We hebben hier een korte stop gemaakt om even door het dorp te lopen en nog wat te shoppen. Ruben had een hoedenwinkel ontdekt (hij heeft daar een nexus voor). In die hoedenwinkel hadden ze wel 1000 hoeden. Jullie zullen begrijpen dat er zo hier en daar wel wat doldwaze schepsels gepast zijn. Maar goed, eh hoed, aan het eindelijk van de pas-sessie heeft Ruben toch zijn petje afgezet voor een bijzonder exemplaar hoofddeksel. Ruben, nogmaals gefeliciteerd met je aankoop en heel veel plezier ervan.

Naast hoofddeksels had Jackson ook heerlijke ijsjes.Het eerste ijsje van de vakantie!!!! Nadat we van het ijsje genoten hebben, zijn we op de wielen gegaan en de RV’s naar Craters of the Moon gestuurd. Craters of the moon is geen national park, maar wel een national monument. Het uitzicht is bizar. Een hele vreemde omgeving, enigszins surrealistisch. Deze omgeving is ontstaan doordat er veel miljoenen jaren geleden twee aardlagen uit elkaar schoven en daar tussen lava vrij kwam.  Volgens de geleerden is het niet een echoes vulkaanuitstorting. Bij craters of the moon een korte wandeling gemaakt en daarna wederom op de wielen voor het laatste stuck naar Mountain home, Idaho.

Toen we om 20.45 aankwamen werden we van harte Welkom vehement door de nieuwe campground eigenaar.  We hebben snel een maaltijd in elkaar getimmerd en gegeten en toen warden we wel weer Klamath met deze dag. Slaap lekker en tot morgen.

José

1. Jo en Fien.:
    30 augustus 2022
    Dit is de charme van het reizen, 's avonds moe maar voldaan, droom lekker.