Rotte eieren en deodorant

30 augustus 2022 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

Donderdag 25 augustus

5CFE814B-67DB-435F-BC58-109AD57D17C1

Vandaag begon met een slechte weersvoorspelling van gisteravond. Het had de hele nacht geregend dus we wisten niet goed wat we konden verwachten. Na de douche hebben we even nagevraagd bij een ranger en hij zei dat het er eigenlijk wel goed uit zag. Het zou zonnig worden en halverwege de middag gaan regenen. Dit was weer waar we wat mee konden. Nadat we in de camper hadden ontbeten (want een picknicktafel was in geen velden of wegen te bekennen) was het tijd voor koffie en overleg. Uit dit overleg kwam het plan om naar Mammoth te gaan.

Zo gezegd zo gedaan. We reden naar Mammoth toe en konden daar niet alleen de mooie kalk formaties bewonderen maar ook wat herten! Er was ook een mama met 3 baby’s en die kwamen echt heel dichtbij, dus dat was echt super gaaf om te zien. We hebben ze dus ook echt heel goed op de foto gekregen. Nadat ze weggingen, konden we dan bekijken waarvoor we echt waren gekomen: Mammoth zelf. Het was echt heel erg mooi om al die verschillende kleuren te zien. Dat oranje en wit was echt heel mooi. Gelukkig was er ook een waterstofsulfide rook, dus het meurde op sommige plekken goed naar rotte eieren.

Nadat we dit gezien hadden, gingen we een plek zoeken om te lunchen. We zaten ergens bij een riviertje en het was echt lunchen met uitzicht en lekker in het zonnetje. Natuurlijk hadden we weer een lekkere taart erbij die het feestje helemaal afmaakte.

Na de lunch hadden we het plan om de scenic route terug te nemen naar de campground. Hier kwamen we onderweg echt mooie uitzichten tegen waardoor we dus onderweg een aantal keren zijn gestopt om dit beter te bewonderen. Een leuke opmerking van Lara was: de natuur is zo mooi, ik word er bijna boos van. Ik denk dat dit een accurate beschrijving was van wat we gezien hadden. We kwamen ook nog 3 bisons tegen die we uitvoerig hebben gefotografeerd. We zijn ook nog bij wat modder pots en zwavelpoelen gestopt en toen was het alweer kwart over 5 en zouden we terugrijden naar de campground. Totdat we onderweg ineens een hele kudde bizons tegenkwamen. Hier hebben we echt lang stilgestaan en veel mooie foto’s gemaakt. Hierna was het wel echt tijd om terug te gaan naar Bridge Bay.

Deze campground heeft niet eens een douche, dus we gaan de komende dagen lekker ruiken met z’n allen. Maar als iedereen ruikt, ruik je elkaar niet meer.

Toen we bezig waren met de afwas kregen we ineens een aangename verrassing. Vlak langs onze camper liepen er 2 herten, een vrouwtje én een mannetje met een zeer imposant gewei. Dit was echt heel gaaf om te zien, zeker zo tussen de afwas door