Eindelijk WiFi en een reisdag...

30 augustus 2022 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

558F8CA6-903A-4D45-A665-66EFC07A2AFE94CD8EDE-76FD-416E-919D-5B3FC634F1E0

Beste Volgers,

Graag hadden  we jullie al eerder een aantal blogs gestuurd, maar door aanwezigheid van ons in NP Yellowstone en Grand Teton hadden we geen WiFi. Daarnaast is in het land van “de onbegrensde mogelijkheden”  USA niet op alle plekken WiFi aanwezig, ook waar je t wel zou verwachten. Maar goed, Allen’s gaat goed en inmiddels zijn we weer voorzien van WiFi.....

Hier volgt dus een aantal blogs.

José

23 Augustus

Vandaag is een reisdag. We stonden zuid van Cascade en we moesten naar West Yellowstone. Eigenlijk zouden we naar de Mammoth campground in Yellowstone national park gaan, maar vanwege de overstromingen eerder dit jaar, is de noordingang van het park afgesloten. Als alternatief hebben we een campground in West Yellowstone geboekt, net buiten het park. Omdat we de komende dagen in Yellowstone en Grand Teton zouden verblijven, was het nodig om extra veel boodschappen in het voren te doen. Daarom zijn we in Helena naar de Safeway gegaan en hebben flink ingeslagen. De Safeway is in vergelijking met de supermarkten in Canada een ware verademing: ze hebben er gewoon bijna alles.

Daarna naar de campground in West Yellowstone. Die viel enorm mee: nette plekken, full service, goed en net sanitair en gelegen aan een meer. Een campground met een view. Zie ook de bijgevoegde foto. Bij de camping kon je ook kano’s huren. Niet voor 95 dollar, zoals bijvoorbeeld bij Lake Emerald, maar voor 15 dollar per uur. De jeugd ging snel het water op en heeft het daar goed naar de zin gehad.

Op deze campground mocht je bij uitzondering barbecuen. We hadden de steaks al uit de vriezer gehaald en ook de kippendijen mochten er op. Alleen liet de barbecue wat te wensen over: het rooster zat veel te hoog boven de kolen waardoor het een eeuwigheid duurde voor de kip gaar was. Daarom voor de steak het rooster maar direct op de kolen gelegd en dat ging prima: we hadden een heerlijke steak.

De volgende dag gaan we naar Yellowstone. Maar daarover vertelt Paul.

Groet! Erik