Bear II

23 augustus 2022 - Cascade, Montana, Verenigde Staten

Maandag 22 Augustus

Nadat we de volgende morgen weer wakker waren geworden scheen de zon alweer fel. Nadat iedereen was opgefrist hebben we weer gezamenlijk ontbeten om een goede bodem te leggen want het zou weer een lange dag gaan worden. We zouden weer lang gaan rijden in de staat Montana en daar tussen zouden we ook een korte hike maken.  Onze eerste stop was al na 5 minuten om te tanken zodat we vanaf dat kunt echt konden gaan rijden. De toch zou voor het eerste stuk naar de Amerikaanse versie van Glacier National Park gaan om daar dus die korte hike te doen.  Na één uur te hebben gereden kwamen we aan bij Glacier National Park alleen we mochten niet naar binnen. We mochten niet naar binnen omdat ons voertuig te lang was en we hadden een reservatie moeten plaatsen en dat hadden we ook niet gedaan. Toen we dat te horen kregen zijn de ouders in beraad gegaan voor een ander plan. Het plan was als volgt. We zouden langs een paar viewpoints gaan aan de zuidzijde van het park omdat we dus het park  niet in mochten.  Van die viewpoints kwam eigenlijk ook niet heel veel van omdat we eigenlijk alleen maar in de camper zaten. Rond 12:30 hebben we de campers stil gezet om even wat te drinken en om wat te eten. Toen we dat naar binnen hadden gewerkt hebben we onze weg weer vervolgd. Na een uurtje daarna weer te hebben gereden kwamen we in een dorpje genaamd Browning waar we doorheen reden.  Toch trok het wel mijn aandacht omdat ik er echt een wild west gevoel van kreeg omdat er ook nog redelijk wat dingen van de indianen te vinden waren. Toen we Browning achter ons hadden gelaten kwamen we weer in heuvel landschap terecht. Wat absoluut niet saai was omdat er van links paarden aan kwamen gerend en daarvoor rende een zwarte beer. U leest het goed, er rende gewoon een zwarte beer voor die paarden uit! Daar hebben we snel wat foto’s van proberen te maken en daarna hebben we in alle rust onze weg weer vervolgd. Toen we om 17:15 aankwamen hebben we alles aangekoppeld en daarna zijn we lekker aan de borrel gegaan. Tijdens de borrel zijn we ook aan het eten begonnen.

Groet Thomas,

PS Ik geen de pen door aan Erik

1. Jo en Fien.:
    23 augustus 2022
    In het verhaal is een teleurstelling op rij, maar toch er wat van gemaakt!!