America, here we come

23 augustus 2022 - Cascade, Montana, Verenigde Staten

Vandaag is het de beurt aan Thomas om te schrijven. Vandaag was het tevens ook de dag dat we vanaf glacier national park helemaal naar Amerika gaan rijden. Het zou dus geen boeiende dag worden. We werden ongeveer rond 8 uur s’ochtends wakker en hebben rond 8:30 ongeveer ontbeten. Nadat we het ontbijt achter de kiezen hadden zijn we alles gaan opruimen en toen hebben we alles rijklaar gemaakt. Toen alles en iedereen klaar om te gaan was zijn we rond 10 uur vertrokken. Vandaag zou het een rit van 6 uur worden naar Amerika. Na ongeveer 3 uur te hebben gereden was het 13:00 en toen hebben we de campers even aan de kant gezet om te lunchen. Het was geen uitgebreide lunch maar we hebben toch wel even een uurtje gezeten langs de weg aan een picknicktafeltje. Toen de taart en de meloen op was hebben alle we alle spullen opgeruimd, en hebben we onze weg vervolgd naar Amerika.  Na weer anderhalf uur te hebben gereden kwamen aan het felbegeerde Amerika. We konden alleen niet direct doorrijden zoals gewend in Europa. Eerst kwam er een paspoort controle aan een locket, waar we enkele vragen moesten beantwoorden. Vervolgens mochten we naar binnen waar de mensen werkten , omdat er een “stempel in het paspoort gezet moest worden”. Hier werd een foto van ons gemaakt en we moesten ook onze vingerafdrukken afstaan. Wat vervolgens gebeurde was wel een beetje frappant want blijkbaar moesten ook nog 30 dollar betalen. En, helaas, de stempel in het paspoort ontbreekt. We hebben dus een duur wc-bezoekje gehad aan de grens. Wat ook nog apart was is dat we eigenlijk niet welkom werden geheten in Amerika. Die man zei eigenlijk vrij weinig. Gelukkig konden we wel door zonder problemen en zo hebben we onze reis voortgezet naar het plaatsje Whitefish  waar we onze overnachting hadden.  Nadat we ongeveer om 17:45 waren aangekomen hebben we allemaal wat gedaan en daarna zijn Erik, Paul, Lara en ik boodschappen gaan doen. In die tussen tijd dat de boodschappen werden gedaan is er ook een was gedraaid. Toen we terug waren van boodschappen doen zijn we ook gelijk begonnen met eten koken. Nadat we hadden gegeten is de afwas gedaan en daarna hebben de ouders nog een laatste campground geboekt voor de volgende dag.

Dus, namens Joe & Jill, Van harte Welkom in de USA!

1. Willy:
    23 augustus 2022
    Thomas, ik heb genoten van je boeiend verhaal. Ga zo door en geniet van deze geweldige reis.