Totem spirits

23 augustus 2022 - Cascade, Montana, Verenigde Staten

F77E2539-6BEE-41DA-965D-2214BCDF37E44DE6B396-D026-451E-8286-DBB188BA043D

Totem Spirits

De reis die we aan het maken zijn gaat door het land van de First Nation People. Dit is de meest correcte term die tegenwoordig gebruikt wordt voor de mensen die oorspronkelijk dit land bevolkten. Een aspect van de cultuur van de First Nation People is het toekennen van een Totem Spirit.

Onze “party” (zoals ze hier zeggen) is een groep van 10. Behalve dat we twee gezinnen van 5 zijn en meestal met elkaar eens 😊, zijn we ook een bonte samenstelling van persoontjes. Aan het begin van deze trip ontstond het idee om voor iedereen een nickname te verzinnen. Maar na het zien van de totempalen en nadat ik een overzichtskaartje vond met daarop uitleg over 24 verschillende Totem Spirits, vind ik het eigenlijk veel leuker om voor iedereen een Totem Spirit uit te zoeken. Elke Totem Spirit symboliseert een karaktereigenschap. Natuurlijk heeft iedereen meerdere karaktereigenschappen maar de uitdaging nu is om er 1 te kiezen die de boventoon voert. Waar zowel de persoon zichzelf, als de rest van de groep hem of haar in herkent. Ik ben benieuwd of jullie als lezers ons ook herkennen in de gekozen Totem Spirits.

Sterre​​: gekozen Totem Spirit is Raven and Light en dit staat voor Creativiteit

Lara​​: gekozen Totem Spirit is Healing Touch en dit staat voor Geneeskracht

Caroline​: gekozen Totem Spirit is Strenght of Our Ancestors en dit staat voor Kracht

Thomas​: gekozen Totem Spirit is Dragon Fly en dit staat voor Vrijheid

Paul​: gekozen Totem Spirit is Faith en dit staat voor Vertrouwen, het geloof dat alles goed komt

Jose​: gekozen Totem Spirit is de Humpback Whale en dit staat voor Loyaliteit

Ruben: gekozen Totem Spirit is de Orca en dit staat voor De Reis

Erik​: gekozen Totem Spirit is de Wolf en dit staat voor Leiderschap

Erica​: gekozen Totem Spirit is Inner Light en dit staat voor Harmonie

Pauline​: gekozen Totem Spirit Nectar en dit staat voor Plezier, blijmoedigheid

Geschreven door Erica.

1. Willy:
    23 augustus 2022
    Voor de 5 van de groep, die ik persoonlijk goed ken, komen de gekozen totems wel tot zijn recht. Vind het een leuk idee en het geeft iedereen een houvast voor nu en later.
  2. Jo en Fien.:
    23 augustus 2022
    Ik ga op zoek naar mijn totem?????
  3. Charlotte:
    24 augustus 2022
    Sluit me volledig aan bij Willy, heel goed gekozen :-)