Beer ontmoet zalm

CF10C6D9-C8C3-4191-AAA3-336F0CE031EF

Maandag 15 Augustus 2022

Het is vandaag alweer maandag en nu ben ik aan de beurt om deze dag zo leuk en goed mogelijk uit te schrijven voor de lezer. Vandaag is onze eindbestemming Jasper National Park. Er werd tegen ons van te voren gezegd bereid je voor op het niet hebben van alle luxe voorzieningen, dus geen water, stroom, wifi, douche en wc-gebouwen. Nou gelukkig viel het allemaal mee en is ons een sanitair gegund op de plek waar we staan. Ik heb deze ochtend zeker nog even goed gebruik gemaakt van de wifi voordat we een aantal dagen off-grid gaan.

Onderweg naar Jasper zijn we een paar gestopt om op advies de plek te bezoeken van de ‘sterkste zalm’. Hier hadden we een paar pogingen voor nodig. De lieve vrouw bij de visitor center gaf aan dat deze rivier/waterval het bezoeken waard was en gaf ons daarbij een paar routebeschrijvingen, tips/tops etc. Toch bleef het allemaal een beetje vaag en op de 4e poging hadden we de plek gevonden.

Tijdens het uitstappen en klaarmaken voor de hike hoorde we José heel hard “Beer!” roepen. We sprinten allemaal naar buiten en jawel hoor onze eerste beer hadden we gespot in de struiken. Achteraf vroeg ik me nog af of dit spectaculair genoeg was om nu te vertellen maar uiteindelijk toch besloten het op te schrijven ;)

De ‘sterkste zalm’: alleen de sterkste zalmen hebben het zover gered in hun reis in het water. We zagen de zalmen vliegen uit het water, met een sprong weer het water in. Het was zeker de moeite waard om ervoor te stoppen met de camper. Het heldere blauwe water, de lekkere frisse en koelende lucht. Ook leuk dat mama het heeft kunnen zien, want de wandeling was misschien iets te stijl. Maar achteraf zijn we heel blij dat we door zijn blijven zoeken en de wandeling met zijn allen hebben kunnen doen. En anders hadden we die beer ook nooit gezien!

Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming hebben we genoten van het avondeten en hebben Caroline en ik dansend de afwas gedaan om de muggen zo lang en veel mogelijk te ontwijken.

Geschreven door Lara van Wuijtswinkel

1. Annelies:
    18 augustus 2022
    Heel leuk geschreven. En een prachtige foto van de de zwarte beer. Dat is een echte Balu :-).
  2. Charlotte:
    18 augustus 2022
    Leuk verhaal Lara mèt een beer hahaha! Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.