Mountain bike in Jasper

18 augustus 2022 - Mosquito Creek, Canada

Dinsdag 16 augustus 2022

Vandaag mag ik weer een stukje schrijven voor de Canada blog. De ochtend begon aan de koude kant met veel jeuk aan de muggenbulten, we zitten daarentegen ook op 1100 meter hoogte (in de RV is het 1101 meter) dus die kou valt te verklaren.

Vervolgens begon de trip naar het dorp Jasper om daar mountainbikes te huren en de bergen te verkennen op de fiets. Eenmaal toen alle negen fietsen geregeld waren (blijft altijd een uitdaging om voor zo’n aantal dingen te regelen) gingen we op pad. Helaas verliep het niet zo soepeltjes als we dachten, we deden namelijk de wandelroute i.p.v de mountainbike route. Toen we uiteindelijk de goede route hadden gevonden was het appeltje eitje, want we waren moeilijker gewend. Het mountainbiken was echt een super leuke ervaring en ik hoorde van meerdere mensen om me heen dat ze ergens last van hadden. Dat is een goed teken dat betekent dat er hard is gewerkt.

Mama was ondertussen naar de souvenirwinkel geweest om een verrassing voor de kids te kopen. Meer daarover in de volgende blog-dag.

Na het mountainbiken hebben we wat broodjes gehaald en splitste de groep zich vervolgens in 2 groepen. De Wuijtswinkels - Sterre + Pauline reden door naar een soort countryclub/resort van de hogere klasse waar ze een planetarium hebben. Ik zei tegen mama toen we de ingang binnen kwamen “Ik heb het gevoel dat ik deze lucht niet eens mag inademen, zo erg zitten we beneden hun niveau.” Het viel natuurlijk allemaal wel mee, maar er liepen zeker wel wat typetjes rond daar.

Het indrukwekkende verhaal wat de guide vertelde over dat Jasper een van de grootste maar weinige dark spots is op aarde was en uitleg over het heelal en universum plus alle sterrenbeelden. Heel veel nieuwe en leuke informatie heb ik vandaag verteld gekregen.

Na het planetarium was het alweer half zeven, dus we reden snel weer naar het national park om met zijn allen te kunnen koken en eten. Tijdens het koken hebben Pauline, Thomas, Caroline en ik nog even zitten rikken. -> hoogtepunt: een winnende pot van 13 slagen met dreamteam Caroline en ik!

Weer een leuke dag gehad en ik geef het woord door naar Caroline die woensdag voor jullie zal schrijven.

Skittaaa! (Betekent “doei!”)

Geschreven door Lara van Wuijtswinkel

PS de komende 3 dagen geen of beperkte WiFi in de Nationale Parken. Verhalen en foto’s volgen later.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo en Fien.:
    18 augustus 2022
    Ik begrijp niet waar mensen ergens last van hebben als ze hard gewerkt hebben. "vraag om uitleg"