Route van Vancouver naar Lillooet en van Lillooet naar Clearwater

15 augustus 2022 - Clearwater, Canada

Gisteren en vandaag waren reisdagen. Dat wil zeggen, je zit de hele tijd in de camper met een keer een kleine wandeling. Omdat we gisteren de berg op moesten hadden we veel van die haarspeldbochten waar ik een beetje misselijk van werd. Dit kwam deels ook doordat het van de achterbank leek alsof mijn vader reed alsof hij een doodswens had. Maar dat geeft niet, was voor de rest wel gezellig.
Dan de wandeling. Wij hadden er ons helemaal op voorbereid dat het een wandeling zou zijn die minimaal een uur zou duren. Wat bleek? Was een wandeling van 15 min. Dat was een beetje een anticlimax. De wandeling was bij Nairnfalls.
Vandaag gingen we dus weer rijden. Iets rustiger deze keer, wat vooral mijn maag iets fijner vond. En wederom vandaag een wandeling (die wel iets langer duurde). We liepen een soort rondje door de natuur langs het meer. Bridge Lake ice cave. We hebben hier de beaver trail gelopen.Het was zo mooi daar en ik heb zo veel foto’s gemaakt. Maar elk voordeel heeft z’n nadeel, dus iedereen werd ook lekker lek gestoken door de muggen.
Eenmaal aangekomen op de camping bij Clearwater kregen we de keus: of zwemmen in het meer of niks doen. Ik koos natuurlijk zwemmen in het meer (enige logische optie). Je zou verwachten dat het water ijs en ijskoud zou zijn, maar het was eerder lekker warm. Als avondeten gingen we barbecueën, wat een beetje uit de tijd liep, aangezien we om 21.30 nog lekker spareribs zaten te chappen. Al met al wel twee geslaagde dagen dus.

Pauline

PS Foto’s volgen later

PPS Het volgende verhaal komt van Lara

PPPS We gaan nu naar Jasper, National Parc.  Waarschijnlijk n paar dagen zonder WIFI

1. Ronald:
    15 augustus 2022
    Dank voor de leuke korte verhaaltjes om van mee te genieten. Veel plezier met het vervolg!
  2. Jo en Fien.:
    16 augustus 2022
    Dus die Muggen hadden toch iets lekkers. "dat is ook genieten"