Eerste dag Vancouver

10 augustus 2022 - Burnaby, Canada

151C3732-F9AF-4A1A-A7C7-170FA62F2E6A

Hallo volgers,

Vanochtend de dag begonnen met een ontbijt bij “Angelina’s Dutch Corner”. De naam sprak ons wel aan..... Een prima ontbijt met Nederlandse titels, zoals “Groot ontbijt” en Pannekoeken”. (Voor de taalpuristen onder ons, geen typefout, maar echt zonder N, maar dit terzijde.

Aansluitend hebben we de skytrain naar hartje centrum Vancouver genomen om daar Vancouver te verkennen. Mijn eerste indruk van Vancouver is de geur van wiet en veel mensen die op straat wonen. We hebben Gastown gezien met de stoomklok, een klein stukje Chinatown, waar echt niets aan was en een blok verder richting Hastings. Dit was echt een blok te ver. We waren inmiddels al twee keer aangesproken dat we maar niet verder moesten lopen omdat dat niet veilig zou zijn..... Inmiddels was het ons ook al opgevallen dat niet zij maar WIJ de toeristische attractie waren. We hadden ook al heel veel mensen gezien die op straat wonen. This is not the place to be. Snel terug en nog een stuk langs t water gelopen. Om 16.00 hadden we gereserveerd in “The cocktail Club” alwaar we een heerlijke cocktail gedronken hebben en lekker gegeten hebben. Je ziet relatief veel links naar Nederland, vanochtend de Dutch Corner, een International Dutch harbour etc. Even googelen leert dat Vancouver vernoemd is naar de Engelse kapitein George Vancouver, een nazaat uit het Nederlandse adelijke geslacht  Van Couverden. Hij verkende grote delen van British Columbia in de achttiende eeuw.  Tot zover de geschiedenisles.

Tot het volgende blog.

1. Annelies:
    11 augustus 2022
    Heel leuk om jullie op afstand te kunnen volgen. Voor jullie allemaal een hele fijne reis. Lieve groet, Annelies
  2. Frans v. Wuijtswinkel:
    12 augustus 2022
    Heel mooi, kunnen we ook nog een beetje van de geschiedenis opfrissen.
    Jofra
  3. Opa oma hennen.:
    12 augustus 2022
    Mooi.zo reizen wij een beetje met jullie mee.gr.
  4. Willy:
    14 augustus 2022
    het avontuur is al goed begonnen