Stanley Park & Granville Island

12 augustus 2022 - New Westminster, Canada

89933961-9E98-4174-A141-C080C12F8A24E8AE299A-E387-464F-96B4-D961DD2F3384716E6FD4-6721-4F7D-B655-47AE4F3B0E13

Woensdag is onze fietsdag. Voor vandaag is het plan om op de fiets Stanley Park en Granville Island te gaan verkennen. Natuurlijk starten we eerst bij onze, inmiddels favoriete, breakfast club Angelina’s Dutch Corner. Een tandem wordt ingezet om Erica beperkte energie zo goed mogelijk over de dag te verdelen. Meerdere bikkels bieden zich aan om die tandem voort te trappen. Eerste stop in Stanley Park zijn de totempalen. Het zijn replica’s (de echte zijn te zien in het museum bij de universiteit van Britisch Columbia). Sterre weet een hoop achtergrondinformatie te geven over het wat en waarom van deze symbolische uiting door de oorspronkelijk bewoners van deze streek. Die schoolopdracht van een tijd geleden is mooi blijven hangen. Stanley Park is HET park van Vancouver dat voor 80% door water wordt omgeven. We hebben de kustlijn gevolgd totdat we via de Burrard brug Granville Island bereikten. Dit oude havengebied is sinds de jaren zeventig omgeturnd tot een hippe foodmarket en een hoop kleine shops waar lokale kunstenaars hun werk laten zien. Na een versnapering is het alweer tijd om de fietstocht te gaan afronden. We sluiten de dag af in een steakhouse waar de toetjes minstens net zo lekker zijn als de overheerlijke steaks. Het is maar goed dat we al die calorieën de komende drie weken in de Rockies gaan verbranden.