Schiphol

10 augustus 2022 - Burnaby, Canada

Beste volgers,

De kranten en nieuwsberichten stonden er vol van, het drama dat Schiphol heet. Urenlange wachtrijen tot buiten aanleiding, 5 uur van te voren aanwezig zijn en nog steeds een vlucht missen en zoekgeraakte koffers als gevolg van personeelsproblemen op Schiphol.  Deze berichten hebben ons natuurlijk ook bereikt en bezig gehouden. Hoe gaan we Schiphol aanpakken? 4 uur van te voren aanwezig was het advies, eerder wordt u toch niet toegelaten. Ik heb er buikpijn van gehad. Maar goed, 4 uur van tevoren aanwezig en dan maar duimen dat het goed gaat. Uiteindelijk waren we 4,5 uur van te voren aanwezig, we werden toegelaten, bagage afgeven ging voorspoedig, korte rij, daarna security, gaf ook geen noemenswaardig probleem en tot slot de douane. Alles is inmiddels dusdanig geautomatiseerd dat je bijna alles zelf mag en kan doen. Kortom, binnen 1,5 uur hadden we het hele proces doorlopen en kon t wachten beginnen. De enige vertraging die we opliepen was bij het boarden zelf. Met een half uur vertraging zijn we dus om 15,50 richting Vancouver vertrokken.

Om 16.10 locale tijd (met 9 uur tijdsverschil) zijn we geland op Vancouver international AirPort. Paul heeft een auto van Vanderlande opgehaald. Alle bagage en de volwassenen zijn met de auto naar t hotel vertrokken terwijl de jeugd liever met de skytrain ging. Daar nog n snelle hap gegeten en toen ging om 21.30 het licht uit.