Raften in Moab zondag 22 augustus

22 augustus 2016

Het Raften

Vandaag begonnen we de dag met een best wel luxe vakantie ontbijt met gebakken eitjes en spek. Mmmm! Na het ontbijt werd alles opgeruimd en afgewassen en stapten we in de kampers om naar Moab te rijden waar de  organisatie is waarmee wij gaan raften. Op het moment dat we daar aankwamen na ongeveer 1 uur rijden kregen we daar allemaal een zwemvest en stapten we in een bus die ons naar het water zou brengen. Toen we bij het water aankwamen kregen we een instructie en werden er twee groepen gemaakt want er waren twee boten en twee begeleiders. Ik zat in de boot met Sofie, Caroline, Paul, Erik, Pauline, Ruben en mezelf natuurlijk. ( plus nog twee andere mensen die uit Amerika kwamen ). Nadat de groepen waren gemaakt en beide groepen in de boten zaten werden we ( de boot ) het water op geduwd. Nadat we ongeveer tien minuten aan het raften waren kwamen we op een rustig stukje water. Wij waren aan het genieten van het water toen we opeens iedereen in de andere boot hoorden tellen. Ze waren een spelletje aan het spelen waarvan ik de naam jammergenoeg niet ken, maar ik kan je vertellen dat het heel leuk is. ( want ik heb het ook gedaan ). Wat je doet bij dat spelletje is dat je op de punt van de boot gaat staan en dat de andere mensen in de boot gaan zorgen dat de boot rondjes gaat draaien. Als de boot aan het ronddraaien is gaat de begeleider tellen hoelang je het volhoudt. En dat is het dan. Uiteindelijk hebben veel mensen dit gedaan. Waaronder: Lara ( Lara was de eerste ), Caroline, Sofie, Erica, Paul, Oskar, Thomas, Erik, Ruben, Pauline en ik ( Sterre ). Zoals je leest waren er zelfs ouders die meededen met het spelletje. Na het spelletje voeren we nog zo'n 10 minuutjes door tot we bij onze eetplek aankwamen. Je kon er van alles kiezen. Broodje hamburger, cheeseburger, hotdog salade, yogert toetjes met fruit, een appel en mega grote koekjes. En dat zat allemaal bij het raften! Ik vond het erg lekker allemaal. Na het eten stapten we weer in de boten en gingen we weer verder. Op sommige momenten dat we in de boot zaten waren we op rustig water en gingen we steeds de andere boot proberen te kapen. Jammer genoeg lukte dat Ruben pas toen het raften er al bijna op zat. Toen we net met de boot op het strandje stranden ging de andere boot die achter ons zat met de andere van de groep, daarvan ging de begeleidster de waterton pakken en gooiden die over Pauline heen omdat Pauline de begeleidster van de andere boot helemaal nat gespetterd had. LOL. Na nog 15 minuutjes gewacht te hebben kwam de bus ons weer oppikken en bracht ons terug naar het gebouw van de raft organisatie. In de bus kregen we nog een lekker waterijsje en dat was het wel zo'n beetje voor vandaag.

Geschreven door Sterre

1. Frans v. Wuijtswinkel:
    23 augustus 2016
    Als ik dit verhaal lees is het er wel eentje om in te lijsten!
  2. Willy:
    23 augustus 2016
    Goed verhaal sterre en leuk om te lezen. Wat een geweldige dag , raften in de usa super! En iedereen had er zin in zo te lezen. Dit kun je weer afvinken op je lijstje van sporten sterre. Ben benieuwd naar de foto,s van dit spektakel. Nog veel vakantie plezier.

N
  3. George vd heijden:
    23 augustus 2016
    een mooi tochtje op het water.Alleen voor pauline een koekje van eigen deeg,
  4. Ine:
    23 augustus 2016
    Alsof ik zelf mee ben geweest Sterre, zo heb ik je verslag ervaren. Prima!