Heen en weer

19 augustus 2022 - Golden, Canada

Donderdag 18 Augustus

Het is al weer donderdag en we begonnen de dag met een stevige wandeling naar het douchegebouw. Even serieus het was een goede 10 minuten lopen voordat je er was. Ze waren namelijk zo slim geweest om het douchegebouw aan het einde van de camping te zetten. Nadat we dit hadden overwonnen, konden we lekker ontbijten in de kou.

Na het ontbijt werd de afwas gedaan en is er natuurlijk koffie gedronken. We hadden dit keer wel een camp site met elektriciteit dus de generator hoefde niet aan. We hadden natuurlijk geen WiFi, maar elektriciteit was al heel wat. Daarna zijn we gaan rijden onderweg naar Lake Louise.

Toen we daar bij het visitor center aankwamen, kregen we alleen te horen dat de weg naar Lake Louise was afgesloten en dat de shuttle bus voor latere uren ook al vol zat. Er waren namelijk veel te veel mensen dus hebben ze gewoon de weg dicht gegooid. Dat was erg balen dus hebben we het plan omgegooid. We reden naar Yoho toe om daar bij Emerald Lake te gaan lopen. We zouden dan in de avond weer terugrijden naar Lake Louise in de hoop dat te kunnen zien. Daarna zouden we weer teruggaan naar Golden (precies zoals dat Harry styles nummer ja) voor de campground.

Eenmaal daar hoorden we ook dat het heel erg vol en druk was. We besloten toen om met 1 camper met z’n allen omhoog te gaan omdat we dan meer kans hadden op een parkeerplek. Zo gezegd zo gedaan, komen we daar aan is het echt druk. Zeker met zo’n camper is parkeren niet makkelijk, maar er gaat een auto weg dus we proberen daar in te rijden. Door de goede inparkeerskills van Paul en de begeleiding van Papa lukt het Paul om de camper er net in te schuiven. We staan.

We trekken gauw de wandelschoenen aan en gaan een wandeling om het meer heen maken. Het meer is echt felblauw en echt heel erg mooi omgeven door bomen en bergen. Er stond dat deze wandeling 2 uur zou duren, maar we hebben er 1 uur en 20 minuten op gelopen. We hadden dus tijd over en daarom konden Pauline, Lara, Sterre en Ruben ook nog even een verfrissende duik nemen in het meer. De rest heeft lekker pootje gebaad in het toch wel vrij koude meer. Na even opdrogen in de zon was het al weer tijd om te gaan. We wilden namelijk op tijd eten zodat we in de avond nog naar Lake Louise konden, maar de highway naar onze campground zou om 21.00 dichtgaan. Het was dus allemaal vrij krap in de tijd.

Terwijl de ouders aan het koken zijn, gaan Ruben en ik even naar de Liquor store om wat biertjes te kopen. Eentje daarvan heette ‘Don’t poke the bear’ en ja die moesten we wel meenemen natuurlijk. Daarna hadden we even WiFi voor het eerst in 4 dagen, dus moesten we even alle appjes ophalen enzo.

Daarna hebben we met Sterre, Lara, Pauline, Thomas en ik in onze camper nasi gegeten en snel de afwas gedaan. Daarna zijn we snel naar Lake Louise gereden.

Aangekomen bij Lake Louise mochten we parkeren en er heen dus dat was erg fijn. Het was echt heel mooi, zeker met de zon die echt heel mooi op het meer viel. We zagen hier ook een bruid in echt een hele mooie jurk die foto’s aan het maken was. Sterre, Lara, Pauline en ik hebben echt in een soort trans naar die jurk en de foto’s gekeken, zo mooi was het. Daarna hebben we nog wat bij het meer gelopen en wat foto’s gemaakt. Ten slotte gingen we weer rijden en kwamen we rond 20.30 aan in Golden.

Caroline.

PS Ik geen de pen door aan Ruben

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Charlotte:
    19 augustus 2022
    Zo leuk om telkens vanuit een ander perspectief jullie verhalen te lezen, hoe jullie naar elkaar kijken en beleven😁👌 hele fijne dag vandaag!!
  2. Jo en Fien.:
    19 augustus 2022
    Zo te lezen hebben jullie het naar je zin en volgen wij jullie naar het volgende avontuur.
    Heel veel plezier . Groetjes
  3. Ronald:
    22 augustus 2022
    Gaaf hoe jullie elke keer weer een uitdaging vinden en een avontuurtje van weten te maken! Met z’n allen in de camper? Ik zou dat wel eens van binnen willen zien.