Canada en USA 2022

3 juli 2022 - Breda, Nederland

Dit nieuwe reisverhalen begint eigenlijk op tweede paasdag 2019. Toen ontstond het idee om, net als in 2016, weer een mooie camperreis te gaan maken. Dit keer dan door Canada. Als snel hadden we PERSL ook enthousiast en de grote lijnen werden uitgezet. In 2020 een nieuwe camperreis door Canada en Noord Amerika. We hadden dit keer wat meer voorbereidingstijd en camper, vliegtickets en routes werden geboekt en uitgestippeld. We konden niet wachten. En toen kwam daar Corona doorheen. Ideeën, plannen, reis, routes etc alles ging de ijskast in. We stellen t gewoon een jaartje uit....  Iedereen is inmiddels bekend met Corona en ik hoef dus niet uit te leggen dat ook in 2021 Corona een streep door de plannen zette. En zo kan t dus gebeuren dat we dan zomaar in 2022 alsnog gaan. Opnieuw vluchten boeken en de route werd weer uit de ijskast gehaald, afgestoft, zo hier en daar een beetje gepimpt en bijgeschaafd. Alle kilometers nog eens onder de loep genomen etc. Die rijzen wederom weer de pan uit en was weer goed voor een goed gesprek. Daarna de route verdelen en konden we aan de slag met campgrounds boeken. Campgrounds boeken is weer een verhaal apart. Daar waar de ene campground geen reserveringen aanneemt een half jaar van te voren, ben je bij de andere campground alweer te laat. Bloed, zweet en tranen. De laptop is zelfs meegeweest op wintersport om tijdens wintersport nog een campground te boeken. Maar t is allemaal gelukt. Totdat we 6 weken voor vertrek te horen krijgen dat een campground je reservering geannuleerd heeft ivm overstromingen en de campground gedurende het gehele seizoen gesloten blijft. Opnieuw kaarten en laptops op tafel om te zoeken naar een goed alternatief. Nu komt de reis echt dichterbij.  Nog 5 weken.  Het aftellen is begonnen...